این وایرجهت تقویت جریان برق شمع تولید شده و از شاسی با دوام و روکش آن از سیلیکون خالص و نسوز می باشد.
وایر دارای کارکرد و دوام بالا و فنر داخلی آن از جنس نیکل و مس دارای مقاومت پایین و رسانایی بالا می باشد.
و نیز سه مرحله به صورت لایه نازک آبکاری نقره شده است.
همانطور که می دانید وایرهای تقویتی با توجه به مقاومت کمتر نسبت به وایرهای معمولی قدرت انتقال بهتر جریان برق دریافتی از کوئل به سر شمع را دارند و این عمل باعث می شود، شمع قدرت جرقه زنی بیشتری داشته باشد و در رانندگی مسافت طولانی یا پرقدرت خودرو از لحاظ شتاب و قدرت بازدهی مناسب خود را حفظ کند.
معایب وایرهای معمولی موجود در بازار
وایرهای معمولی با توجه به مقاومتی که جنس فنر آهنی دارند مقداری از برق تولید شده توسط کوئل را در مسیر مصرف می کنند و از آنجایی که مقاومت رابطه مستقیمی با حرارت دارد با رانندگی طولانی مدت یا پرقدرت مقاومت وایرها بالاتر رفته و باعث از بین رفتن بیشتر برق تولیدی توسط کوئل می شود
و همچنین این نوع فنرهای آهنی وایر دارای مقاومت هستند و به کوئل فشار می آورند
جنس وایر این شمع با توجه به کیفیت پایین به بدنه سیلندر می چسبد و همچنین باعث سوختگی وایر می شود.
تشخیص خرابی وایرشمع کویل موتور EF7
تشخیص خرابی وایر راحت و آسان نیست و عموما قطعی این وایر ها ملموس نیستند و در زمان کوتاهی چینی شمع را شکسته و ماشین دچار لرزه می شود
برای پیدا کردن وایر خراب، باید با ذره بین بیرون و داخل وایر را بررسی نمایید،مشاهده کوچکترین ترک، علامت خرابی وایر است.
مراحل تعویض وایر
تعویض وایر شمع بسیار راحت و ساده می باشد،کافیست به ترتیب سیلندر از راست یا چپ ،کویل ها باز کرده و وایر های کهنه را از سر کویل جدا نمایید و وایر جدید را مطابق همان الگو متصل نمایید،دقت داشته باشید موتور سرد باشد و تعویض "عدد به عدد" وایر از خطای جابجایی وایر ها جلوگیری می کند.
فروشگاه اینترنتی دنا یدک
09122766761
09032066761