👈طبق عکس پشت امپر سمند ای اف سونی که مشاهده میکند. خط اول 76 درجه خط دوم 83 درجه خط سوم 90 و خط وسط 97 درجه است و این اختلاف 7 درجه ای هر خط تا اخرین خط ادامه داره.💢
❌نکته اول : هر ایسیویی برنامه ریزیش متفاوته ولی در حالت کلی برنامه مربوط به ای اف سون دور کند فن روی دمای 96 درجه تنظیمه که روشن بشه و 104 درجه دور تند.
❌نکته دوم : ترموستات مخصوص ای اف سون 88 درجه هستش پس اگر ترموستات جنس خوب باشه باید عقربه امپردما بین خط دو و سه باشه و اگه از ترموستات 89 درجه اصلی ال90 استفاده میکنید باید امپر روی خط سوم بایستدددد.
❌نکته سوم : بدلیل سبک طراحی هوزینگ اب موتور ای اف سون و نداشتن پیچ هواگیری حتما باید ترموستاتی استفاده شود که بر روی ان سوراخ داشته باشه ؛ پس ترموستات ال90 که سوراخ ندارد بدرد استفاده در این موتور نمیخورد. و همچنین نکته مهمی که این بین وجود دارد ترموستات ال90 چون روی خط سوم میایستد باعث میشود تایم خاموش روشن شدن فن زیاد شود.
❌نکته چهارم : چون ترموستات های موجود در بازار استاندارد نیستن پس 88 مطلق هم نیستن و به مرور کیفیت خودشونو از دست میدن ؛ پس تا زمانی در بازه 84تا 88 باز و بست میکنه ترموستات سالم و نیاز به تعویض ندارد ولی به محض اینکه از خط دوم( یعنی 83 درجه) پایین تر اومد امپر باید ترموستات تعویض بشه.
❌نکته پنجم : واشر پلاستیکی دور ترموستات بعد یه مدت خاصیت خودشو از دست میده و دیگه کیپ نمیشه و باز میمونه و اب با رادیاتور تبادل گرما میکنه و امپر بالا نمیاد و بخاری خنکه.
😰😰😰بالا نیومدن امپر باعث کارکردن موتور در حالت ساسات و پاشش بیشتر و مصرف بالای بنزین و همچنین صدای بیشتر موتور میشه .
یکی از دلایل خرابی و خوردگی لاستیک ترموستات استفاده از ضدیخ های اسیدی مثل کاسپین هست.. همیشه از ضدیخ های روغنی استفاده کنید.
و در کلام اخر این مطالب واسه یه موتور ای اف سون استاندارد بود. و شامل افرادی که دمای اب رو با دیاگ کم و زیاد کردن و ترموستات های متفرقه استفاده میکنن نمیشه.
🚗
ترموستات های استاندارد:
موتور تندر90 : 89 درجه
موتور ای اف: 88 درجه سوراخ دار
موتور پژو : 83 درجه
موتور های خانواد سایپا : 75تا 82 درجه سوراخ دار.
پست رو شر کنید بقیه هم استفاده کنن...
نکاتی در مورد ترموستات خودرو