لرزش یا تقه در خودرو هنگام تعویض حالت دنده – دنا پلاس توربو اتوماتیک
یکی دیگر از مشکلاتی که برخی مالکین دنا پلاس توربو اتوماتیک به آن برخورد میکنند موضوع لرزش یا تقه در هنگام تعویض حالت دنده است.
همانطور که میدانید گیربکس دنا پلاس توربو اتوماتیک یکی از بهتری گیربکسهایی است که در خودروهای اتوماتیک تولید داخل استفاده میشود. این گیربکس در عملکرد خود و در تعویض دندهها مشکلی ندارد اما در برخی مواقع در هنگام تعویض دنده از خلاص به دنده عقب یا از حالت پارک به حالت دنده عقب کابین یک تکان ریز خورده یا تقه احساس میشود.
این لرزش در زمانی اتفاق میافتد که خودرو سرد بوده و آنرا به تازگی روشن کردهاید. با رعایت نکاتی که در ادامه در دنا ایران به آنها اشاره میکنیم، این مشکل برطرف خواهد شد.
1 درجا کارکردن خودرو
بعد از استارت خودرو اجازه دهید موتور 30 ثانیه تا 1 دقیقه درجا کار کند، سپس اقدام به تعویض دنده نمایید. این کار کردن در جا در زمان استارت باعث میشود موتور با حالت پایدار رسیده و روغن به صورت کامل در آن گردش داشته باشد.
2 فشار بیشتر پدال ترمز
در زمانی که قصد دارید تا دنده را در وضعیت دنده عقب R بگذارید پال ترمز را کمی بیشتر از حالت عادی فشار داده و اقدام به تعویض دنده نماید. با رعایت این دو نکته مشکل لرزش یا تقه در تعویض دنده به صورت کامل رفع خواهد شد.
نکته: این موضوع را در نظر داشته باشید که برای پارک کردن خودرو در سطوح صاف نیازی به قرار دادن دنده در حالت پارک وجود ندارد و بهتر است در حالت خلاص N خودرو را پارک نمایید. در مطالب آینده دنا ایران به صورت کامل مزایای این نکته را برای شما شرح میدهیم.