فیلتر بنزین سرکان دارای کاغذ سلولوزی مرغوب، با حداکثر فیلترینگ آلاینده های سوخت،همچنین کارکرد بالا نسبت به نمونه های داخلی دیگر است.
فیلتر سوخت یا همان فیلتر بنزین از جمله قطعات مهم خودرو به حساب میآید. سوختی که وارد باک خودرو میشود ممکن است، در طول مراحل حمل و نقل، انبار داری یا حتی هنگام استفاده داخل باک دارای ناخالصیها، مواد ریز میکروسکپی یا مواد اضافهای مثل آب، مواد خارجی و آلودگی گردد. این مواد گاهی ممکن است به حدی ریز و کوچک باشد که با چشم دیده نشوند.
از آنجایی که نحوهی عمل قطعات سیستم سوخت رسانی بسیار حساس است، ورود هر گونه ناخالصی و آلودگیهای ریز و درشت باعث صدمه رساندن و فرسایش سریع در این قسمتها میشود. همچنین ورود آب نیز به این قسمتها موجب زنگ زدگی و فرسایش قطعات ظریف سیستم سوخت رسانی و باعث نامنظم کار کردن موتور، نشر دود از اگزوز و کاهش توان موتور نیز است.
برای جلوگیری از این مخاطرات در سیستم سوخت رسانی از فیلتر سوخت استفاده میکنند، سوخت پس از پمپاژ از باک به فیلتر منتقل میشود تا آلودگیها و ناخالصیها را جدا کند سپس آن را در اختیار موتور جهت احتراق قرار دهد.
در خودروهای سبک امروزی فیلتر سوخت به دو نوع داخل باک و بیرون باک تقسیم میشود:
فیلتر داخل باک: فیلترهایی هستند که در داخل پمپ بنزین جایگذاری میشوند و عمر مفید آنها حدودا سه برابر فیلترهای بیرون از باک است چرا که کاغذ صافی مصرفی در این نوع فیلترها سه برابر کاغذ مصرفی در فیلترهای بیرون باک است. جنس این نوع فیلترها بیشتر پلاستیک است.
فیلتر بیرون باک: این نوع فیلتر معمولاروی لوله ورودی سوخت به موتور نصب شده میشود.
فیلترهای سوخت همان طور که از اسمشان مشخص است عمل تصفیه را انجام میدهند معمولا از نوع کاغذی هستند. بخش جدا کنندهی این فیلترها از نوعی کاغذ مخصوص ساخته شده و برای اینکه کارایی بیشتر و سطح موثرتری از فیلتراسیون را داشته باشند، آن را به صورت چین دار ساخته و درون یک محفظهی فلزی قرار میدهند. گرچه انواع دیگری از فیلتر ها مانند : فیلتر های نمدی و یا پارچهای نیز وجود دارند، اما امروزه ساخت و استفاده از آنها کم شده است. اندازه ی قطر منافذ کاغذ بکار رفته در فیلتر سوخت بسته به نوع کاربرد آن متفاوت است.
عواملی میتواند باعث انسداد تدریجی صافی فیلتر سوخت شود: ممکن است مقادیر زیادی زنگ و آشغال درون باک سوخت خودرو جمع شده باشد، در باک خودرو تعرق طبیعی و رطوبت وجود دارد که باعث زنگ زدگی میشود، در هر بار سوخت گیری ممکن است مواد زائدی وارد باک شود، هرچه فیلتر سوخت دیرتر تعویض گردد، مواد زائد بیشتری درون آن جمع شده و به تدریج مانع از جریان بنزین به سوی موتور میشوند.
اگر فیلتر سوخت یا اصطلاحا صافی بنزین خودرو کثیف یا گرفته باشد باعث پایین بودن بازده موتور، کثیفی انژکتور ها، ریپ زدن خودرو هنگام روشن شدن، کاهش عمر پمپ بنزین و خرابی سنسور اکسیژن و حتی سوختن سوپاپ موتور خواهد شد.
هم چنین اگر در هنگام استارت زدن به خصوص هنگام استارت سرد، خودرو شما بد روشن میشود ممکن است علت آن کثیفی صافی بنزین باشد.
اگر فیلتر سوخت یا همان صافی بنزین خودرو شما کثیف باشید هنگام روشن کردن خودرو، موتور با اولین استارت بلافاصله بعد از باز شدن سوییچ روشن نمیشود و باید چند ثانیه صبر کنید تا فشار بنزین در ریل سوخت به میزان مناسب برسد و ممکن است مجبور شوید چند بار استارت بزنید.
با یک فیلتر سوخت کثیف، بازدهی و قدرت موتور خودرو شما تا میزان قابل توجهی پایین میآید و به همین دلیل کشش موتور کم میشود. در این شرایط دور موتور کندتر بالا میرود و این موضوع را هنگام راندن در سربالایی ها و یا استفاده از کولر احساس میکنید و در فصول گرم سال آمپر آب خودرو بالا میرود.
تهران -شهرزیبا -خیابان شربیانی شرقی شماره تماس : 61 67 276 0912 61 67 206 0903
فروشگاه اینترنتی دنا یدک 61 67 276 0912 61 67 206 0903