دنا پلاس 1402 مجهز به سنسور نور و باران

menuordersearch
dena-yadak.ir
سبد خرید
سبد خرید
نکات فنی خودرو
۱۴۰۲/۴/۵ دوشنبه
(2)
(0)
دنا پلاس 1402 مجهز به سنسور نور و باران
دنا پلاس 1402 مجهز به سنسور نور و باران

معمولاً وقتی در دنیا صحبت از بروزرسانی یک خودرو به میان می‌آید مشتریان انتظار نمونه ای فیس لیفت شده و یا آپشن های متفاوت تر و یا قوای محرکه جدیدی را دارند که این موضوع زیاد در کشور ما رایج نیست و وقتی صحبت از بروزرسانی میشود نباید انتظار چیز خارق العاده ای را داشت زیرا گاهاً تشخیص تفاوت میان نسخه بروز شده با نمونه های قبلی آن چنان که باید مشهود نیست و حتی گاهی اوقات پیدا کردن تفاوت ها سخت می‌شود.

در خصوص نمونه های جدید دنا پلاس های توربو نیز این موضوع صدق می‌کند. ایران خودرو در جدیدترین اقدام خود دست به انجام بروز رسانی هایی کرده است که در نگاه اول تشخیص‌ آنها واقعا ساده نیست. البته ناگفته نماند که در کل این اقدامات اثر مثبتی خواهند داشت و به تدریج شاهد خودرو هایی خواهیم بود که حداقل آپشن های استاندارد صنعت خودرو سازی دنیا را خواهند داشت.

 

 

نصب سنسور نور و باران

 

 

برای بررسی این تغییرات ابتدا به سراغ اضافه کردن آپشن های چراغ اتوماتیک و برف پاک کن اتوماتیک میرویم که به نظر جذاب ترین بخش های این بروزرسانی به حساب می‌آیند. کاملاً مشخص است که این آپشن ها، آپشن هایی نیستند که به عنوان قدرتنمایی صنعت خودروسازی کشور از آنها یاد کنیم بلکه این ها حداقل آپشن های رفاهی استاندارد صنعت خودرو سازی دنیا هستند که ما از اضافه شدن آنها به خودرو های داخلی خرسند هستیم و امیدواریم این آپشن ها با سرعت بیشتری به خودرو های داخلی اضافه شوند و شاهد نزدیکتر شدن سطح کیفی خودرو سازی داخلی به سطح کیفی استاندارد خودرو سازی دنیا باشیم. به هر حال ….

 

 

 

خب به سراغ بررسی خود آپشن ها برویم، هر دو این آپشن ها می‌توان گفت جزو آپشن های رفاهی به حساب می‌آیند که به کمک دو سنسور نصب شده در پشت آینه وسط خودرو کار می‌کنند به این شکل که در صورت کاهش شدت نور محیط، سنسور نور این کاهش شدت را تشخیص داده و با ارسال پیام به ایسیو باعث می‌شود ایسیو فرمان روشن شدن چراغ ها را صادر کند. طرز کار سنسور باران نیز مشابه است و در صورتی که هر گونه مایعی بر روی شیشه خودرو و مقابل سنسور ریخته شود سنسور آن را تشخیص داده و به ایسیو اعلام می‌کند و سپس ایسیو فرمان عملکرد برف پاک کن ها را صادر می‌کند. درکل هر دو آپشن، آپشن های خوبی هستند و به افزایش سطح رفاهی رانندگی کمک می‌کنند.

لازم به ذکر است دسته راهنما و دسته برف پاک کن در این نمونه از دنا پلاس ها متفاوت بوده و دارای حالت AUTO می‌باشند.

 

 

سنسور نور و باران نصب شده در پشت آینه وسط خودرو

 

 

 

اصلاح قفل درب ها (آپشن معروف به درب یخچالی)

 

نسخه های قبلی دنا پلاس در بخش قفل درب ها دچار ضعف بودند و در های خودرو به خوبی بسته نمی‌شدند، خوشبختانه ایرانخودرو اقدام به نصب قفل های جدیدی کرده است که باعث شده در ها به مراتب راحت از قبل باز و بسته شوند که اصطلاحاً به این حالت درب یخچالی می‌گویند.

 

پنل بخاری جدید

پنل بخاری جدید اضافه شده به این خودرو از لحاظ ظاهری با نسخه های قبلی تفاوتی ندارد ولی از لحاط نرم افزار و عملکرد اندکی تفاوت دارند.

 

 

در گذشته پایین ترین دمای قابل تنظیم بر روی پنل 14 و بالاترین 32 بود ولی در پنل های جدید در صورتی که دما بر روی 14 باشد و اقدام به کاهش دما نمایید نشانگر دما به شکل LO (مخفف LOW) در می‌آید و این به این معنی است که سیستم تهویه خودرو با ماکسیمم توان سرمایشی خود در حال کار کردن است و همینطور وقتی دما بر روی 32 باشد و شما اقدام به افزایش دما نمایید نشانگر دما به حالت HI (مخفف HIGH) در می‌آید و این نیز به این معنی است که تهویه خودرو در ماکسیمم توان گرمایشی خود در حال کار کردن است.

همچنین مشکل دیگری که در این پنل ها بر طرف شده است این است که در گذشته در صورتی که شما تمایل به کاهش میزان گرمای هوای سیستم تهویه داشتید و دما را از 32 به 28 تغییر می‌دادید شاهد سرد شدن باد خروجی از کانال های سیستم تهویه می‌شدید ولی در نمونه های جدید پنل عملکرد دقیق تری نسبت به دمای انتخاب شده دارد و به عنوان مثال در دمای 28 درجه، دیگر باد سردی از کانال ها خارج نمی‌شود.

 

رینگ های جدید

مالکان خودرو های دنا پلاس توربو که تجربه سواری با خودرو های دنا پلاس تنفس طبیعی را دارند از سواری خودروی خود در مقایسه با نسخه های تنفس طبیعی رضایت کافی را نداشته و دنا پلاس های تنفس طبیعی را نرم تر می‌دانند این تفاوت در نرمی سواری به علت تفاوت در رینگ خودرو ها است، تمامی نمونه های تنفس طبیعی با رینگ های 15 اینچی عرضه شده اند از این رو سواری نرم تری نسبت به نسخه های توربو دارند زیرا رینگ های دنا پلاس های توربو 16 اینچ بوده و سواری خشک تری را به همراه خواهند داشت.

به تازگی ایرانخودرو برای نسخه های توربو به سراغ رینگ هایی با طراحی جدید رفته که در مقایسه با رینگ های قدیمی جذابیت ظاهری کمتری دارند. این رینگ ها نیز مانند نسخه های قیلی 16 اینچ و 5 پیچ است.

 

 

انواع رینگ های دنا پلاس توربو

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
خانهورود به حساب کاربریآخرین تراکنش هاسبد خرید

تهران -شهرزیبا -خیابان شربیانی شرقی
شماره تماس :
61 67 276 0912
61 67 206 0903

instagramtelegramwhatsupigap
پرداخت در محلپرداخت در محل7 روز ضمانت بازگشت7 روز ضمانت بازگشتضمانت اصل بودن کالاضمانت اصل بودن کالاتحویل اکسپرستحویل اکسپرس
جستجو
معرفی ما

فروشگاه اینترنتی دنا یدک
61 67 276 0912
61 67 206 0903

نمایش بیشتر