چند نکته آموزشی در مورد دوربین دنده عقب خانواده دنا
نکته اول بحث سیستم برق این خودرو است.
این خودرو از دو نوع
سیمکشی(سیستم مالتی پلکس) اکوماکس برای شرکت (کروز) و سیستم اس ام اس(SPCO) برای شرکت سازه پویش برخوردار است.
نکته دوم : خودرو دنا LX از دوربین فابریکی برخوردار ناست و فقط سیم کشی دوربین را تا پشت نمد صندوق عقب دارا است.
خودرو دناELX از دوربین فابریکی برخوردار است.
نکته سوم : برق سیم کشی فابریک خودرو چه در سیم کشی کروز و چه سازه پویش 12.5 ولت است.
نکته چهارم : در سیستم برق کروزسیم کشی دوربین از پخش خودرو مستقیما به پشت نمد صندوق امده است (در تولیدات سری اول تا پاییز96 از پاییز 96 تا ب الان بهار 99 از سیم کشی دو تیکه مشترک با برق سازه پویش برخوردار است.).
نکته پنجم : در سیستم برق سازه پویش سیم کشی دو تیکه میشود قسمت اول از پخش تا پشت نمد گلگیر عقب سمت راننده و قسمت دوم از گلگیر تا پشت نمد صندوق عقب.
نکته ششم : دوربین فابریکی کارخانه(نصب شده بر روی برق سازه پویش) بدلیل اینکه ولتاژش 5.2 ولت است حتما باید از منبع تغذیه (تبدیل ولتاژ12.5 به 5.2 ) استفاده شود در غیر این صورت کار نمیکند و از روش یکسره کردن سیم هم برا دوربین فابریکی کارخانه پرهیز فرمایید.
نکته هفتم : اگر از دوربین های بازاری استفاده میکنید چون منبع تغذیه دارند و روی خوده سیم کشی دوربین نصب هست شما نیاز به برق 12.5 ولت دارین که یا میتونید از برق چراغ دنده عقب استفاده کنید یا از برق سوکت پشت نمد گلگیر استفاده کنید طبق شماره1 در عکس.
نکته طلایی: بدلیل اینکه سیم کشی فابریک برقش و از خوده پخش تامین میکنه جریان کشی دوربین به مشکل میخوره و تصویری همواره نویز دار و پرش داری خواهید داشت.
بهترین کار اینه که سیم کشی برق دوربین رو از برق چراغ دنده عقب بگیرین تا هم کیفیت تصویر پایین نیاد و هم پخش دچار مشکل نشه.
سوکت دوربین عقب دنا
سوکت دوربین عقب دنا
نمای از تصویر
سوکت پشت صندوق