✅ سیستم ماکس:
🔷 درسیستم های ماکس سابقه بسیار زیاد دارد که آب از زیر بوستر و شیشه جلو خودرو به داخل نود مرکزی ( CCN ) نفوذ کرده و باعث عیب هایی از قبیل عدم عملکرد قفل مرکزی، عدم عملکرد استارت، عدم عملکرد چراغهای جلو و... میشود، بعد از رفع عیب حتما بوستر یا شیشهجلو خودرو آب بندی گردد.
🔷 در سیستم های ماکس رانا از رله دوبل معمولی استفاده شده که محل قرار گیری آن زیر ایسیو موتور ( ECU ) است.
🔷 در صورت عدم عملکرد استارت خودرو ابتدا برای عیب یابی به فیوز شما ه ۱۳ روی نود مرکزی ( CCN ) مراجعه گردد، سابقه سوختن فیوز زیاد است.
🔷 دقت گردد در این سیستم عدد مسافت پیمایش شده خودرو ( کیلومتر ) در دو نود، آمپر ( ICN ) و نود جلوی خودرو ( FN ) ذخیره میشود وبلافاصله بعد از استفاده قطعه ای دیگر برای تست، عدد کیلومتر بیشتر در آمپر نمایش داده میشود .
🔷 در صورت دانلود نودها در این سیستم احتیاجی به تعریف سوییچ نیست ولی حتما پیکره بندی بعد از دانلود چک شود.
🔷 در صورت استفاده از لامپ های غیر استاندارد ( LED یا SMD ) یا سوختن لامپ ها، خطای لامپ ( FAULT LAMPS ) در آمپر نمایش داده میشود.
✅ سیستم اکوماکس:
🔶 دقت گردد در این سیستم میزان پیمایش مسافت خودرو ( کیلومتر ) در دو نود، آمپر ( ICN ) و نود مرکزی ( BCM ) ثبت میگردد، و در صورت استفاده ار قطعه ای دیگر برای تست، بعد از پیمایش ۱۰ کیلومتر عدد بالاتر در آمپر نمایش داده میشود.
🔶 بعد از دانلود نود ها در این سیستم احتیاجی به تعریف سوییچ نیست ولی بعد از دانلود پیکره بندی ها چک شوند.
🔶 در صورت دائمروشن ماندن صفحه نمایشگر چند منظوره ( MFD ) نود مرکزی و ( MFD ) دانلود گردد، در صورت عدم رفع عیب ممکن است عیب داخلی ( MFD ) یا گاها عیب داخلی از ضبط خودرو است که خودرو به حالت مد اقتصادی ( ECO MODE ) نمیرود.
🔶 در صورت عدم عملکرد فن تهویه ( موتور بخاری ) احتمال ذوب شدن اینترکانکتور دسته سیم اتاق به اصلی وجود دارد ( محل قرار گیری این اینترکانکتور زیر موکت پای راننده و پشت نگهدارنده پلاستیکی سیم کشی است ).
🔶 در سیستم اکوماکس از دو مدل سیستم فن خنک کننده استفاده شده است:
۱- در مدل کمی قدیمی تر دو عدد رله در کنار رله های FCM قرار داشت، رله آبی رنگ ( دور کند )، رله مشکی رنگ ( دور تند).
۲- در مدل دوم رله های فن کنار موتور فن ( همانند مدل های فرانسوی ۲۰۶ ) استفاده شده است.
🔶 در سیستم اکوماکس رانا و ۲۰۶ از دو مدل موتور برف پاکن استفاده شده است برخی مدل ها ۴ پایه و برخی مدل ها ۵ پایه است، که جابجا نمیتوان استفاده نمود ( در صورت جابجا استفاده شدن، زمانی که برف پاکن خاموش شود تیغه ها در همانجا میمانند و تا انتهای کورس نمیروند).
🔶 حتما در این سیستم برای چراغ های جلو از لامپ ۵۵ وات استفاده گردد، در صورت استفاده از لامپ ۱۰۰ وات، چراغ های جلو قطع میگردد.
🔶 در این سیستم از رله دوبل مجزا ( واقع در کنار نود FCM ) استفاده شده است.
✅ سیستم سازه پویش ( SMS ):
🛑 در این مدل سیستم میزان مسافت پیمویش شده کیلومتر در دو نود، آمپر ( ICN ) و نود مرکزی ( CCN ) ثبت میشود و در هنگام استفاده از قطعه ای دیگر برای تست بعد از ۱۰ کیلومتر عدد بالاتر در آمپر نمایش داده میشود.
🛑 بعد از دانلود نودها در این سیستم احتیاجی به تعریف سوییچ نیست.
🛑 در صورت دائم روشن ماندن چراغ های سقفی، نود عقب خودرو ( RN ) دانلود گردد.
🛑 ترجیا نود آمپر ( ICN ) در سیستم ( SMS ) دنا دنلود نگردد، احتمال سوختن دارد.
🛑 در این سیستم از رله دوبل معمولی استفاده شده است.
✅ سیستم مالتی سازه پویش:
Ⓜ️ در این مدل سیستم میزان مسافت پیموده شده خودرو ( کیلومتر ) در دو نود، آمپر ( ICN ) و نود مرکزی ( SBCM ) ذخیره میگردد.
Ⓜ️ بعد از دانلود نودها احتیاجی به تعریف سوییچ نیست.
Ⓜ️ در این مدل سیستم از رله دوبل مجزا، در کنار نود جلوی خودرو ( EBCM ) استفاده شده است
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
فروشگاه اینترنتی دنا یدک
61 67 276 0912
61 67 206 0903
تمامی خدمات و محصولات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.