علائم خرابی دسته موتورهای EF7
دو مدل دسته موتورتو مدل فابریک شرکتی داریم.
1.ISP
2.پارت لاستیک
مارک ISP که تکلیفش معلومه، اسمش هم معروف به سرطان و عمرمفیدش 500 تا کیلومتر هست
و بعد از 500 تا کیلومتر شروع به صدای بم، لرزش و ویبره داشبرد و کابین شروع میشه.
پارت لاستیک؛ خودش دو دسته هست دسته اول از 94تولید میشد تا اواخر 96 که روی بدنه دسته موتور 3_3 و 3_4 و4_4 حک شده بود این مدل خیلی خوب بودند عمر مفیدشونم 6 ماه یا 10هزارتا بود بعدش کم کم صدا و لرزش شروع میشد.
دسته دوم که از سال 97 تا امروز دارد شرکت پارت لاستیک میدهد بیرون قالب و نوشتار تغییر کرده و فقط با فونت بزرگ نوشته پارت لاستیک
عمر این مدل چون شرکت خودش تولید نمیکنه و میدهد چند تا شرکت دیگر تولید کندو براش شانسی هست خوب و بدش و معمولا با مارک ISP فرقی نداره و تا میبندیش روی موتور نشست میکنه و همون آش و همون داستان قبلی ...
نوع سوم دسته موتور بالاراست با طراحی جدید
این دسته موتور ترکیبی از دسته موتور 206 و فابریکی شرکت هست و به دلیل اینکه ماهیت دسته موتور بزرگتر و با کیفیت تر شده هم عمر بیشتری نسبت به مدل های فابریک داره و هم لرزش و صدا رو به صفر میرسونه.
و نکته مهمتر اینکه از دفعه بعدی دیگر شما فقط هزینه یک دسته موتور دوسرپیچ206 را میکنید که یک سوم قیمت دسته موتور فابریکی هست.
حالا علائم خرابی دسته موتور بالاراست در موتور EF7
1-لرزش غربیلک فرمون در حالت درجا(دور 800)
2-صدای برخورد و سایدن اهن و جیرجیر داخل داشبرد از دور 2000به بعد
3-صدای بم و خشک و نخراشیده بودن صدای موتور از دور 2000به بعد
4-ویبره اتاق و لرزش ترمز دستی
خب اینا واسه حالتی ک عمر مفید دسته موتور تموم شده ولی قالب بندیش هنوز سالمه یعنی یکسال اول بعد 12 ماه کم کم این علایم هم رخ میده
1-تقه زدن موتور حین تعویض دنده ها
2-تقه زدن تو شروع حرکت
3-تقه زدن زمانی ک ماشین و خاموش و روشن میکنی
حال ب سراغ علائم خرابی دسته موتور زیرباتری میریم.
1.لرزش غربیلک فرمان
2.لرزش دسته دنده
3.به علت نشست دسته موتور گاها دنده ها بد جا میروند.
و سومین دسته موتور که پشت موتور قراردارد و از گوی و دوشاخ تشکیل شده است و وظیفه ان نگهداری موتور در راستا افقی است.
علائم خراب
1-تقه زدن و تکان کابین در زمان نیم کلاچ کردن
2-شنیدن صدای خرررر از زیر ماشین در دنده یک و سرعت 20
3-صدای ترتر در حالت درجا کارکردن خودرو در کابین
دسته موتور 206 ای جدید برای موتور ملی
دسته موتور توربو
دسته موتور 206 ای جدید برای موتور ملی
دسته موتور برای موتور ملی
دسته موتور زیر باتری بهینه و نرم
دوشاخ دسته موتور زیر
گوی گرد
دو سرپیچ تیپ 5