⛔️اگر ميپرسيد خاصيت اضافه کردن اين سيمها و انجام اين کار در چيه با يک مثال ساده ميتونم براتون تشريح کنم که باطري خودروي شما با سيم هاي معمولي که در کارخانه استفاده شده نياز به زمان بیشتری برای شارژ خواهد داشت چون هرچه سيم ضعيف تر=سرعت شارژ شدن باطري و انتقال برق از دينام به +باطري و از بدنه به - باتری کمتر و طولاني تر! و هرچه سيم و اتصالات قوي تر و مرغوبتر= سرعت شارژ و دشارژ باطري بيشتر و بالاتر🤗به همين سادگي👍
و در خودروهايي مثل دنا و ال نود در فصول گرم تابستان آمپر ماشين بيشتر از حد طبيعي بالا ميره و حتي فن دور تند هم باعث پايين اومدن اون نميشه و هميشه خودرو در حال فن کردن هستش و فشار زيادي به باطري وارد ميکنه و همين امر باعث خوب خنک نکردن کولر ميشه، حتي در بعضي موارد شامل لرزش شديد موتور و خوب کار نکردن ترمزها و اي بي اس خواهد شد.
و کساني که اين مشکل رو دارند به هر راهي متوسل ميشن براي حل اين موضوع و بعضاً بخاطر تجربه و سواد ناکافي تعميرکاران و نداشتن تخصص و آگاهي مربوطه هزينه هاي هنگفتي متقبل ميشن! و نميدونن با يه کار ساده و خيلي کم هزينه و تقويت برق منفي ماشين و اتصال بدنه به وسيله کابلهاي قوي و گيج بالا ميتونن خودشون اين مشکل رو تو خونه و بدون نياز به مکانيک و هزينه ي زياد برطرف کنن و تغيير رو به صورت چشمگير حس کنن بعد از انجام اين کار!
من به شخصه هر خودرويي که گرفتم برق منفي و اتصال بدنه ي اون رو در ابتدا با روش بالا تقويت کردم و براي داشتن برق قوي و مناسب سيستم چند گزينه باقي مانده از برق کشي بيگ ٣ رو هم انجام دادم و هيچوقت با مشکل کمبود برق يا ضعف در کشش آمپلي فايرها هنگام استفاده از سيستم يا کمبود نور چراغهاي ماشين مواجه نشدم!
دوستان در جواب این کار میگن که ما مولتی متر گذاشتیم ولی افت ولتاژی نیست پس این کار بیهوده ست
_ ما حتی در مثبت چراغ عقب هم افت ولتاژ نداریم اما ! چرا ما برای نصب مصرف کننده ها مثل آمپلی فایر از همان چراغ (یا هرجای دیگر) برق نمیگیریم؟ ومستقیم از باتری کابل میکشیم؟
چون میخواهیم زیر فشار و نوسانات برق پایدار و بدون افتی داشته باشیم ! کابل فابریک خودرو نیز شبیه به همین است و جوابگوی کل خودرو نیست!
در بیشتر خودرو های صفر کابل های برق بین باتری _ بدنه _ دینام نامرغوب هستن و غیر حرفهای نصب شده اند پس تقویت آن جان دوباره ای به برق خودرو خواهد داد و در هر شرایطی آنرا بیمه خواهد کرد.
اينجا جا داره که اضافه کنم خودروي دنا و موتور اي اف سون نسبت به بقيه ي خودروهاي داخلي نياز برق بيشتري داره اما اتصال بدنه فابریک از طریق پوسته گیربکس😳و یک کابل نازک نامرغوب انجام شده و همين مسئله باعث نرسيدن برق کافي هنگام نیاز به سر شمع ها و کپ کردن ماشين در هنگام شتاب گيري ميشه!
به همين خاطر در جاهاي مختلف به تعويض باطري با مدل ٧٤آمپر تأکيد ميکنن براي موتور اي اف سون! چون ديرتر از ٦٦آمپره فابريکيش خالي و کشش آمپر در ساعت اون کمي بالاتره و به همون ميزان هم زمان بيشتري براي شارژ نياز داره!
در خودروهايي با موتور اي اف سون اگه مشکل کمبود برق ماشين رو برطرف کنند دوستان ديگه نيازي به دستکاري کويل ها براي کشش بهتره موتور نخواهند داشت!
نتیجه: لرزش و صدای بسیار کمتر🤗
گاز خور نرم و بدون تقه و کپ کمتر🤗
فن زدن کمتر و داغ نکردن موتور حتی در فصول گرم سال🤗
کشش بهتر هنگام کولر گیری 🤗
شتاب و دور گرفتن بهتر
استارت بهتر
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
فروشگاه اینترنتی دنا یدک
61 67 276 0912
61 67 206 0903
تمامی خدمات و محصولات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.