1- لرزش غربیلک فرمان در حالت درجا در دور 800
2 - صدای برخورد، ساییدن آهن و جیرجیر داخل داشبورد از دور 2000 به بعد
3 - صدای بم، خشک و نخراشیده بودن صدای موتور از دور 2000 به بعد
4 - ویبره اتاق، لرزش ترمز دستی و آینه ها.
علت موارد بالا این است که عمر مفید دسته موتور تمام شده، حتی دسته موتور های جدید بعد از سه هفته علائم بالا را دارند
و کم کم این علائم زیر هم رخ میدهد
1 - تقه زدن موتور حین تعویض دنده ها
2 - تقه زدن در شروع حرکت
3 - تقه زدن زمانی ک ماشین را خاموش و روشن میکنید
دسته موتور های نصب شده روی موتور EF7
بر روی خودروها با موتور EF7 دو مدل دسته موتور شرکت ایران خودرو روی تمام ماشین دنا، سورن و سمند نصب میکند
1 - برند ISP
2 - برند پارت لاستیک
1 - برند ISP: تکلیفش معلومه و اسمش هم معروف به سرطانه که عمر مفیدش 500 کیلومتر هست و بعد از اون اول صدای بم و بعد لرزش، ویبره داشبورد، کابین و آینه شروع میشه.
2 - برند پارت لاستیک ؛
تولیدات نوع اول : از سال 94 تولید میشد و تا اواخر 96 که رو بدنه دسته موتور اعداد 3_3 و 3_4 و 4_4 حک شده بود و این مدل خیلی خوب بودند و عمر مفیدشم 6 ماه یا 10 هزارتا بود و بعدش کم کم صدا و لرزش شروع میشد.
تولیدات نوع دوم: از سال 97 تاکنون شرکت پارت لاستیک ،قالب و نوشتار دسته موتور تغییر داده و فقط با فونت بزرگ PART LASTIC حک کرده که عمر این مدل هم به دلیل اینکه شرکت خودش تولید نمیکند و چند تا شرکت دیگر تولید میکنندو شانسی بوده و معمولا با ISP فرقی نداره و تا نصب بر روی موتور نصب میکنید سریعا" نشست کرده و تولید لرزش در اتاق میکند
این دسته موتور ترکیبی از دسته موتور 206 و فابریکی شرکت هست و به دلیل اینکه ماهیت دسته موتور بزرگتر و با کیفیت تر شده است لذا عمر بیشتری نسبت به مدل های فابریک دارد که لرزش و صدا رو به صفر میرساند.
نکته مهمتر اینکه دسته موتور از حالت یکبار مصرف بودن خارج شده و ففط کافی هست بعدها مغزی دسته موتور که یک دسته موتور دوسرپیچ 206 هست هزینه کنید که قیمت پایینی دارد و همه لوازم یدکی ها دارند.
این دسته موتور بهینه طی ده سال بر روی هزاران خودروی سمند و دنا در شهرهای مختلف نصب و تست شده است و تاکنون نارضایتی از این دسته موتور گزارش نشده و تمام خریداران اظهار رضایت نموده اند.
و نکته مهمی که قابل توجه هست از سال 1400 به بعد، هیچ دسته موتوری در بازار کیفیت گذشته رو ندارد.
و تمام مارک های موجود در بازاز از مارک های ایساکو، پارت لاستیک، گیلان پارت، امیر نیا و جی آی اس پی GISP کیفیت لاستیک دسته موتور پایین اومده و ظرف یک هفته خراب میشوند
و نکته دیگر اینکه شما با خرید دسته موتور های موجود در بازار در سه حالت متضرر میشوید
1- هزینه دسته موتور که حدود 900 هزار تومان هست.
2-اجرت مکانیک
3- وقتی که برای اینکار گذاشتید
لذا از ضرر یک میلیون و دویست هزار تومانی که شامل خرید دسته موتور فابریکی و دستمزد مکانیک هست جلوگیری کنید
* - دسته موتور بهینه ما را که یک دسته موتور بهینه هست نصب کنید تا ضرر نکنید
* - نکته دیگر اینکه دیگر دسته موتور شما یکبار مصرف نیست.
فروشگاه اینترنتی دنا یدک
61 67 276 0912
61 67 206 0903