این سه راهی جایگزین سه راهی پلاستیکی فابریک خودرو های دنا پلاس اتومات است.
ایراد رایج خودرو های دنا پلاس اتومات نشت آب از سه راهی آب پلاستیکی پشت موتور است این قطعه معمولا در کارکرد های نه چندان بالا به مشکل میخورد و خودرو از این ناحیه دچار نشتی و کم کردن آب میشود. برای رفع این مشکل باید نمونه فابریک خودرو که از جنس پلاستیک است با نمونه فلزی تعویض شود تا دیگر شاهد نشت آب و ضد یخ از این ناحیه نبود.
این محصول به دلیل فلزی بودن در طولانی مدت نیز به مشکل بر نخواهد خورد و با یکبار تعویض آن نشتی از این ناحیه به وجود نخواهد آمد.
یکی از ایرادات خودرو های دنا پلاس اتومات که بسیار رایج است و تقریبا میتوان گفت دیر یا زود تمامی نسخه های اتومات به آن دچار میشوند نشت آب یا بهتر است بگوییم کم کردن آب است.
به احتمال زیاد شما که خواننده این مقاله هستید دست بر قضا مالک یک دستگاه دنا پلاس اتومات نیز هستید که خودروتان دچار کم کردن آب شده است و به دنبال علت آن میگردید خب حدس ما این هست که کمی سر در گم هم شده اید زیرا معمولاً مالکان دنا پلاس های اتومات تنها از پایین رفتن سطح آب رادیاتور کم کردن آب را تشخیص میدهند و علت آن را نمیدانند، همراه ما باشید تا در ادامه علت بروز این مشکل و راه حل آن را به شما بگوییم.
خب همان طور که میدانید میتوان گفت دنا پلاس توربو اتوماتیک گل سر سبد محصولات داخلی است که از نظر طراحی خارجی، امکانات و توانایی های فنی در رقابت با سایر محصولات داخل کشور حرف ها برای گفتن دارد. این محصول از سال 1399 روانه بازار شد و به عنوان گرانترین محصول داخلی عرضه شد.
تفاوت میان دنا پلاس توربو اتومات با سایر نمونه های دنا پلاس توربو فقط گیربکس خودرو نیست بلکه تغییراتی در سیستم خنک کننده، جلوبندی، نیرو کمکی فرمان، دسته موتور ها و … غیر نیز اعمال شده است.
در این مقاله میخواهیم صرفا به بررسی جزئی در خصوص تفاوت در سیستم خنک کننده خودرو بپردازیم. وجود سه راهی آب پلاستیکی در پشت موتور موضوع بحث ما و همچنین علت اصلی نشت آب در نسخه های اتومات است.
به دلیل نبود این سه راهی آب در سایر نسخه های دنا همچین مشکلی وجود ندارد و تنها در نسخه اتومات این ایراد رایج وجود دارد.
ابتدا به سراغ علائم نشت آب از این سه راهی میرویم.
علائم نشت آب از سه راهی آب دنا پلاس اتوماتیک
دلیل اصلی پیدا نکردن محل نشت آب در نسخه های اتومات این است که این سه راهی در پشت موتور و بالای لوله اگزوز قرار دارد و هنگامی که نشتی صورت میگیرد قطرات آب و ضد یخ مستقیماً بر روی لوله اگزوز ریخته و بخار میشوند به همین دلیل شما شاهد ریختن آب رادیاتور در زیر خودرو نیستید و نمیتوانید در یک بررسی سطحی محل نشت آب را پیدا کنید مگر در مواردی که نشتی آب رادیاتور از این ناحیه بیش از حد باشد و به زمین را خیس کند.
دقت داشته باشید در صورتی که اقدام به خریداری نمونه فابریکی ( پلاستیکی ) نمایید و آن را با نمونه معیوب خودرو تعویض نمایید پس از مدتی مجدد این مشکل به وجود میآید و تنها راه رفع این مشکل به صورت دائمی استفاده از نمونه فلزی است.
فروشگاه اینترنتی دنا یدک
61 67 276 0912
61 67 206 0903