ترموستات88 درجه باباپارت مخصوص EF7 ,

menuordersearch
dena-yadak.ir
قبلی
ترموستات 88 درجه بابا پارت
بعدی
پیشنهاد ما

ترموستات88 درجه باباپارت مخصوص EF7

(0)
(0)

ترموستات88 درجه باباپارت مخصوص EF7 - موجودی: 8

ترموستات88 درجه باباپارت مخصوص EF7
رنگ و مدل کالا
ترموستات88 درجه باباپارت مخصوص EF7
تعداد
+
_
عدد
79,000 تومان
100,000 تومان
موجود

ترموستات 88 درجه EF7 برند بابا پارت 

ترموستات 88 درجه EF7 برند بابا پارت

مخصوص سمند EF7، دنا معمولی، دنا پلاس و دنا پلاس توربو اتومات

 

ترموستات 88 درجه علمی سازه یدک ( باباپارت موتور )مناسب برای موتور EF7 ( سمند EF7، دنا معمولی، دنا پلاس و دنا پلاس توربو ) دارای استاندارد ISO/TS از توف آلمان و مورد استفاده در خط تولید

 

ترموستات قطعه کوچکی است که بین موتور و رادیاتور خودرو قرار می‌گرد و وظیفه دارد که دمای حرارت موتور را همواره نزدیک به دمای عملکردی آن نگه دارد.

این کالا مناسب خودرو‌‌‌‌های دنا،دنا پلاس سمند و سورن است

توضیحات

دمای مناسب موتور از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که سرد بودن بیش از حد موتور باعث بالا رفتن غلطت و گرانروی روغن و در نتیجه روانکاری نامناسب قطعات داخل موتور می‌شود که آسیب به موتور را به همراه خواهد داشت.

همچنین بالا رفتن بیش از حد دمای موتور نیز منجر به رقیق شدن روغن و از بین رفتن خاصیت روانکاری آن می‌شود که این مسئله نیز باعث صدمه دیدن موتور می‌شود.

ترموستات EF7

تمام موتور‌‌‌‌های احتراقی که با مصرف سوخت فسیلی و تبدیل انرژی شیمیایی ناشی از آن به انرژی مکانیکی کار می‌کنند در سیستم خنک کننده خود قطعه‌ای کوچک اما مهم به نام ترموستات (به انگلیسی Thermostat) دارند.

ترموستات قطعه کوچکی است که بین موتور و رادیاتور خودرو قرار می‌گرد و وظیفه دارد که دمای حرارت موتور را همواره نزدیک به دمای عملکردی آن نگه دارد؛ ترموستات این وظیفه خود را با تنظیم جریان مایع خنک کننده از رادیاتور به موتور انجام می‌دهد.

این نوع ترموستات با استفاده از یک محفظه مهر و موم شده حاوی یک پودر مومی که با دمای خاصی ذوب و منبسط می‌شود عمل قطع و وصل حریان مایع را مدیریت می‌کند. انبساط این محفظه زمانی که دما از حد معینی فراتر رود عمل کرده و سوپاپ را باز می‌کند.

نحوه عملکرد ترموستات EF7

ترموستات در دمای خاصی که از سوی سازنده خودرو به عنوان دمای کارکرد بهینه موتور تعریف شده است باز می‌شود. ترموستات دارای محفظه یا سیلندری است که درون آن ماده حساس به حرارت قرار دارد و میله‌ای به سوپاپ ترموستات متصل شده که در درون این موم قرار گرفته است.

با بالا رفتن دمای موتور و به دنبال آن افزایش دمای ترموستات این موم تبدیل به مایع و در نتیجه منبسط می‌شود. با انبساط این موم میله داخل سیلندر حرکت کرده و از محفظه خود خارج می‌شود و در نتیجه سوپاپ ترموستات باز می‌شود. بنابراین باز شدن هر چه بیشتر سوپاپ ترموستات با افزایش دما رابطه مستقیم دارد.

زمانی که موتور خودرو سرد است ترموستات مطابق وظیفه خود مسیر ورود آب به رادیاتور را می‌بندد و آب موجود در سیستم خنک کاری تنها در اطراف سیلندر به چرخش در می‌آید؛ این چرخه تا زمانی که موتور گرم شود ادامه دارد و آب برای خنک کاری وارد رادیاتور نمی‌شود.

پس از اینکه موتور خودرو به دمای تعریف شده رسید عملکرد ترموستات وارد فاز جدیدی می‌شود. برای حفظ دمای موجود ترموستات با باز کردن مسیر ورود آب به رادیاتور فرایند خنک سازی مایع توسط این قطعه را آغاز می‌کند.

ترموستات خودرو به طور منظم و به منظور ثابت نگه داشتن دمای بهنیه موتور خودرو این عمل را به صورت یک سیکل انجام می‌دهد.

در صورتی که ترموستات در دمای پایین‌تری باز شود دمای موتور سرد خواهد ماند و این باعث افزایش مصرف سوخت، روانکاری نامناسب خودرو به دلیل افزایش غلطت روغن، سائیدگی و فرسودگی قطعاتی مانند سیلندرها، رینگ‌ها و پیستون‌ها و آسیب فیزیکی به موتور خودرو خواهد شد.

از سوی دیگر در صورتی که ترموستات در دمای بالاتری عمل کند باعث افزایش دمای موتور و در نتیجه افزایش احتمال جوش آوردن خودرو، دوده زدن یا سوختن سوپاپ‌ها و کاسه نمدها، رقیق شدن روغن و از بین رفتن خاصیت روانکاری، روغن سوزی خودرو و آسیب جدی موتور می‌شود.

علائم خرابی ترموستات EF7

معمولاً زمانی که ترموستات EF7 به هر دلیلی عملکرد درستی نداشته باشد اولین نشانه را باید در آمپر آب خودرو جستجو کرد؛ پایین ماندن بیش از حد یا بالا رفتن درجه آب به محدود خطر اغلب جزو اولین نشانه‌‌‌‌‌های خرابی ترموستات است.

یکی دیگر از نشانه‌‌‌‌‌های عملکرد نادرست ترموستات EF7 نوسان نامنظم دمای خودرو است که باید به آن اهمیت داد. نشت مایع خنک کننده نیز می‌تواند نشانه‌ای بر این باشد که ترموستات شما به خوبی کار نمی‌کند.

این نشتی می‌تواند در موقعیت‌‌‌‌‌های زیادی رخ دهد اما معمولاً در قسمت هوزینگ ترموستات بیشتر دیده می‌شود.

در صورتی که به یکباره با افزایش مصرف سوخت مواجه شدید نیز حتماً ترموستات خودرو را مورد بررسی قرار دهید. افزایش مصرف روغن خودرو در کنار نشانه‌‌‌‌‌های دیگر مانند روغن سوزی نیز می‌تواند ناشی از عملکرد نادرست ترموستات باشد.

ما را در شبکه‌‌‌‌های اجتماعی دنبال کنید

instagramtelegramwhatsupigap
logo

تهران -شهرزیبا -خیابان شربیانی شرقی - پلاک 2-واحد 10
شماره تماس :
61 67 276 0912
61 67 206 0903
021-51022465